Brojne su karakteristike koje bi trebao posjedovati dobar PR manager. Mnogi se rađaju već s tim vrlinama i uvjetima koje bi trebale karakterizirati kvalitetnog stručnjaga s javnošću, a bit će navedene u daljnjem tekstu, ali ipak najveći broj potrebnih osobina se ipak uči. Potrebne osobine za čovjeka koji svoj život namjerava posvetit PR-u svjedoči profil poslova kojima se stručnjaci za odnose s javnošću bave tijekom radnog dana, te se oni razlikuju od tvrtke do tvrtke od institucije do institucije, međutim temeljna im je zadaća komuniciranje, odnosno jačanje odnosa među ljudima, bilo da je riječ o interakciji „face to face“ ili interakciji putem medija, bez obzira radilo se u komunikaciji s upravom, zaposlenicima, konkurencijom, medijima ili potrošačima. A to nije lako, jer komuniciranje nije više samo tehnika već ona postaje svojevrsna umjetnost pošto živimo u svijetu komunikacije i zasićeni smo informacijama sa svih strana i od stručnjaka PR-a se svakodnevno traži da budu kreativni i originalni kako bi se u tom „informacijskom kaosu“ izborili za svoj prostor i kako bi njihova poruka bez šumova sa strane stigla do cilja. U opis posla stručnjaka s odnosima s javnošću također spadaju i sljedeća zaduženja: savjetuju menadžment, sudjeluju u kreiranju poslovne politike, stvaraju programe odnosa s javnošću, kontaktiraju s djelatnicima, pišu prigodne govore, treniraju govornike za javne nastupe, osiguravaju prostor u medijima, organiziraju susrete s novinarima, pripremaju press materijale, sudjeluju u razgovoru s novinarima, održavaju konferencije za novinare, pišu priopćenja i demantije za novine, uređuju biltene, istražuju javno mišljenje, organiziraju prigodne događaje, dizajniraju tostere i oglase, pripremaju spotove i video priloge, organiziraju posebne fondove. Odnosi s javnošću zahtijevaju prije svega jaku osobnost, odnosno prirođene komunikološke i psihološke predispozicije a potom i naučeno multidisciplinarno znanje. Uz to je posebno važno poznavati ulogu, strukturu i funkcioniranje medija u društvu, ustrojstvo i temeljne odrednice djelovanja tvrtke ili institucije za koju se radi, potom zbivanje na tržištu i politici, a da bi se sve navedeno razumjelo treba biti upućen u osnove ekonomije, sociologije, psihologije i naravno komunikologije.
Američko društvo za odnose s javnošću- PRSA, nakon mnogobrojnih istraživanja objavila je listu poželjnih osobina koje bi trebali imati oni koji se bave odnosima s javnošću:
- dobar smisao za humor,
- pozitivizam i optimističnost,
- laka komunikacija s ljudima,
- sposobnost razgovora sa svakim,
- prihvaćanje frustracija i odbijanja kao izazova,
- sposobnost lakog uvjeravanja,
- dotjeranost i ugodna pojavnost
- smisao za izazivanje pozornosti,
- sposobnost za pridobivanje povjerenja nadređenih,
- sposobnost nošenja s rokovima i hitnošću,
- pomaganje ljudima,
- znatiželja,
- praćenje raznih područja života,
- energičnost,
- osjećajnost,
- uživanje u društvu ljudi,
- slušanje ljudi,
- objektivnost,
- brzo primanje informacija.
Nema komentara:
Objavi komentar