Promatranjem perspektive teorije sustava, može se vidjeti da profesionalci odnosa s javnošću imaju ulogu premostitelja granica. Oni rade na granicama unutar organizacije, radeći sa svim unutarnjim podsustavima. Oni također ovim podsustavima pomažu s njihovom vanjskom javnošću kroz savjete o tome što i kako komunicirati. Npr., odnosi s javnošću mogu tijesno surađivati s marketingom (podsustav raspolaganja) u vezi s potporom novom proizvodu, kao i s višim menadžmentom (podsustav menadžmenta) o odnosima s ulagačem.
Zadatak nadgledanja i skeniranja društvene okoline jedna je od glavnih zadaća praktičara PR-a. Često razumijemo da je funkcioniranje PR-a u raskoraku, tj. na rubu organizacije zbog toga što praktičari odnosa s javnošću gledaju i unutar i izvan organizacije. Praktičari odnosa s javnošću predstavljaju i objašnjavaju organizaciju svojoj javnosti i interpretiraju interese okoline organizaciji. Dakle, praktičari PR-a upozoravaju na probleme u okolini i pomažu organizaciji kod razvijanja odgovora na te probleme. Pozitivna je činjenica da su organizacije prilagodljive. Kada razviju dvosmjerni protok informacija između sebe i okoline, mogu koristiti informacije za upravljanje i promjene. Brojne organizacije koriste takve informacije kao osnovu za planiranje promjene okoline, što je dosta teška zadaća. Teoretičari odnosa s javnošću tvrde da su odnosi s javnošću pod jakim utjecajem teorije sustava. Zbog toga se teorija sustava može smatrati metateorijom za odnose s javnošću. Načela sustavne teorije evidentna su u brojnim studijama odnosa s javnošću.
Nema komentara:
Objavi komentar