PR označava komunikacijsku aktivnost koja se na engleskom govornom području naziva public relations ili skraćeno PR. Smatra se da je ovaj termin najranije korišten u SAD-u, odakle se njegova upotreba proširila i na ostale zemlje. Naziv i položaj odnosa s javnošću jako se razlikuje od organizacije do organizacije. Odnosi s javnošću ili public relations čini zbir aktivnosti pomoću kojih se utječe na javno mnijenje. Izgrađenim sustavom komuniciranja može se oblikovati mišljenje o poslovnoj organizaciji u sredinama koje to mišljenje nisu uopće imale, može se mijenjati ( na bolje) postojeće stajalište javnosti o slici ( image ) tvrtke ili institucije i njenom djelovanju. Odnosi s javnošću su danas sastavni dio svake poslovne politike kompanije, kao i djelovanje vladinih, neprofitnih i drugih institucija u javnom sektoru. Nesporazumi oko tumačenja pojma i sadržaja odnosa s javnošću nastaju i zbog toga što u međunarodnoj praksi nije usvojena jedinstvena terminologija u ovom području. Danas se na popisu nalazi više od 5.500 različitih naziva za odjele odnose s javnošću u kompanijama, državnim institucijama, organizacijama, udrugama, zakladama i dr. Istraživanja pokazuju da tek 30% njih koristi naziv odnosi s javnošću. Korporativne komunikacije ili komunikacije nazivi su koje koristi 20% organizacija. Desetak posto koristi naziv javni poslovi. Pored navedenih postoje i nazivi korporativni odnosi, ured za informiranje i dr.
Nema komentara:
Objavi komentar